Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.3.2007, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Danny0077 | 5.4.200713:15
Závěr mě opravdu pobavil :o­)
Jinak děkuju za porovnání, aspon to nemusím dělat sám. Díky moc.
Odpovědět0  0
FannyHugo (6) | 20.4.200719:05
Podle příspěvků výše to vypadá, že jsem se právě probudil z doby kamenné. Tady probíhají vášnivé diskuse o stárnutí PC komponent a přitom je to všechno tak jednoduchý. Když tady řeknu, že jedu na Celeronu 1.2GHz, s 1GB SDRAM na 133 MHz a na základní desce mám ještě ISA sběrnici, tak se mi asi všichni Ti ­"upgrejdovači­" vysmějou, k čemu to asi tak můžu používat. Docela slušně na tom v Adobe Premiere stříhám digitální video, jen ten rendering trvá trochu déle :­) Špatnou reputaci mé sestavy řeší akorát tak grafika GeForce 6600 DT, která ovšem jede jen na polovinu výkonu, neboť má super deska podporuje pouze AGP 4x.
Proč to tady říkám? Protože mě přijde skutečně směšný, jak se dnes tvrdí, že ta či ona komponenta už výkonově nestačí. Běžný uživatel ­(to já ale nejsem­), když si dneska koupí to nejlevnější co de, na tom bude výkonově pořád lépe než já! Já si nestěžuji, ikdyž by se nějaký to dvoujádro šíklo:­) Jen říkám, že dneska už není tak propastný rozdíl v novém hardwaru.
Odpovědět0  0
jarod72pm (21) | 20.4.200721:58
od FannyHugo:Špatnou reputaci mé sestavy řeší akorát tak grafika GeForce 6600 DT, která ovšem jede jen na polovinu výkonu, neboť má super deska podporuje pouze AGP 4x.

Tak ti to trochu opravím rozdíl mezi AGP4x a AGP 8X je v reálu pouze 4­-6% to znamená že je to zcela nepodstatný fakt!
Kdybysis o tom něco přečetl tak bys to věděl :­-)
Odpovědět0  0
jarod72pm (21) | 31.3.200711:41
Dáváte do lowendu grafik ati X1950pro nebo Nvidia 7800GS ?
Nehráblo vám tak trochu??? Pokud karta dnes zvládne všechny dostupné hry je to pro běžného uživatele furt minimálně mainstream
grafika.­(to nemluvím o zbytečně přehnaných nárocích na grafiku u her typu S.T.A.L.K.E.R atd co zmršíli vývojáři při tvoření­)
Většina lidí je spokojena s grafikou cenové relace 2­-4 000 korun a hrají na ni všechno bez problému. Opět to vypadá na marketingový tah výrobců a prodejců udělat z kvalitních plně dostačujících karet dneška jen obyčený šrot! Buďte té slušnosti vraťte se na zem k vůli jedné či dvěma hrám nebudu přece kupovat novou kartu!!! např mám na kompu 6800GT a vše jedu na max detaily tak nechápu proč bych měl tuhle kartu označovat za nejnižší výkonou z řady na trhu?! Pokud chcete grafické karty hodnotit seriózně vypište lowend karet s cenou do 2500,­- max! a nedělejte z lidí blbce. To samé máte s dual core ­- na co mi to je pro běžnou práci a zábavu doma? opět drahá hračka co má význam koupit tak minimálně za rok až ceny budou DOSTUPNÉ k pomeru cena­/výkon,vycházejte prosím z faktu že většina lidí jede na AMD XPčkách nebo Pentium 4 800Mhz verzích s AGP grafikama a podle toho pište recenze na budoucnost.A i dnes se dá postavit komp za 15 tisíc co zvládne vše s slušným početním výkonem ­(žádný extrém ­). Tuhle kategorii bych teda označil jako Běžnou neboli standartní kategorii . ­(která má mimochodem nejlepší poměr cena ­/ výkon ! ­)
A nakonec buďte k lidem féroví a upřímní
proč kupovat předražené CPU nebo desku či paměti? když je tu ­(podle vás lowend­) kategorie dostupná všem a 100% postačující + variabilní na výběr podle potřeb jednotlivce.
Jen se nebát a napsat to pravým jménem a nedělat z toho šrot!Opravdu hodně lidí nepotřebuje 8800GTS nebo dualcore či superrychle ramky s minimální odezvou a 700W zdroj ­- to už je opravdu masochysmus.....
A tohle hltá pár pubescentů co musí mít doma to nej a pak ty články podle toho kolikrát vypadají ! jenže jste úplně zapoměli na BĚŽNÉHO UŽIVATELE . a to je ostuda!!!
Odpovědět0  0
yaa | 2.4.200715:03
No ja nevim jak Vy, ale ja kdyz kupuju komp tak chcu aby me minimalne rok na nem jelo vse, coz za 15kkc sice dnes vice mene vse pojede, ale za pul roku uz to bude celkem k nicemu...
Podle me je vyhodne do toho vrazit tak 25kkc, pac sem si jisty ze 1­-2 roky na to nebudu muset sahnout a pojede me vse ­( hlavne ja to strasne potrebuju ten vykon na unreal tournament 1999 :DDD )
Odpovědět0  0
jarod72pm (21) | 5.4.200718:49
No já mám komp už 2 roky starý jede ještě na AMD Barton2800+,asusA7V880,1024MB ramm 333Mhz a GeForce 6800GT a s přehledem na tom jede úplně všechno bez problémů a ještě chvilku pojede! nehledám max výkon když ho stejně nevyužiju a i hry jedou slušně dokud tu není DX10 tak je upgrade celkem zbytečný + dnešní karty co to zvládají jsou nehorázně předražené ­- podle mě jen magor si je dnes koupí!!!za rok si budu pískat při lepších cenách pro upgrade :­-)
Odpovědět0  0
Jajik2 | 30.3.200715:49
Celerony vyráběné 65nm technologií nemají TDP 65W, ale 86W. Kéž by měly těch 65W !!!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 30.3.200718:50
Mate i nemate pravdu. Opravdu tam mám chybu, modely 347, 352 a 356 maji 86W, ale model 360 uz ma opravdu tech 65W.
Odpovědět0  0
risomas (29) | 26.3.200720:52
Neviem preco je x1650pro za 3000 zelenou farbou ako vyhodna kupa a gf7600gs s DDR3 za 3000 zltou ako nic moc. Nechcem flamovat ale treba sa trocha zamysliet.
Odpovědět0  0
xshreck (6) | 27.3.200710:56
no nevim co to jako zelena frba podle tebe je nebo o cem to tady kecas :­-­) ta grafika je jedna z nejlepsich za tu cenu a da se pocitat do cenove vyhodne!
Odpovědět0  0
Leil | 28.3.20070:20
Myslím, že bylo myšleno, že ty karty jsou +­/­- stejně dobré, takže by měly být zelené obě.
Odpovědět0  0
xshreck (6) | 26.3.200716:15
no, ja si tedka obednaval ramky, DDR2 800Mhz 2x1GB Kingstomky s latenci cl.4 ­(4­-4­-4­-12­) a mel sem je jeste levnejsi nez ty cl5 :­-­) jinac sem si na zive poskladal skoro ten samej PC :D:D:
Odpovědět0  0
xshreck (6) | 27.3.200712:48
jak je to pls s tema ramkama? :D stojej obe 3500 nebo 7000? ja ty svoej kupoval za 6200.... asi sem to blbe pochopil :­) sry ?D
Odpovědět0  0
kAmAl55 | 26.3.200712:49
Všude se piše zda staci ci nestaci zdroj. Moc se mi libi zminovany zdroj Bluestorm II 500W. Chci ho poridit,ale nevim zda utahne sestavu s dvema grafarnama­(typu 8800gts ci neco odpovydajiciho od ati­) a pretaktovanou E6600. NEni treba uz nejaka 600W, treba eclipson?
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 26.3.200713:37
S dvěma 8800GTS by to bylo pravděpodobně na hraně...vzhledm k tomu že musíš přemýšlet jestli si koupit zdroj za 2000 nebo za 3000, pochybuju že si někdy opravdu pořídíš druhou grafiku...Nezapomeň že na SLI potřebuješ nVidia chipset...a SLI má valný smysl stejně jen u 8800GTX a obecně u absolutně nejrychlejších modelů...
Odpovědět0  0
kAmAl55 | 26.3.200720:31
Jenže ono taky není zrovna vhodné vše ze zásady předimenzovávat. U zdroje uznávám že to není nejlepší případ,ale i tak. Rozíl mezi SLI a crossfire dobře znám a myslím že sli, resp. crossfire, má smysl u jakéhokoli modelu s tím, že když momentálně nepotřebuju výkon tak si něco koupím a v případě potřeby ­(vyšší náročnosti mnou používaných programů či her­) dokoupím do sli tu druhou. Nejde mi o momentální highend.
Odpovědět0  0
kolecko | 28.3.200711:45
Nie som presveceny o potrebe 600w zdrojov,
cela moja zostava ­(19­"LCD Viewsonic, ss380w, 2xWD1600AAJS, a64­-3200, 2x512ddr2, asus7600gtHeatpipe, nec7173 + stolna lampa13w­) ma pri 3dm05 odber 132W. od elektrarni sa da pozicat pristroj, ktory meria okamzitu spotrebu a prikon, mam ho doma.
Prave idem stavat pc­( Fortron bsII500W, C2D6400, 2x1gb, 8800gts3320, 2x1600aajs, 22LCD FS ...­)ak nezabudnem, tak to pichnem do pristroja a pomeram realny odber zostavy.
Pochybujem, ze presiahne 300w.

kolecko
Odpovědět0  0
bzzz | 26.3.20079:28
... jenom pořád nemohu přijít na chuť marketingové masáži nutné koupě dvoujádra. Raději jsem koupil obyčejný A64 3800+ ­/2.4GHz­/ za 2500,­-Kč než dvoujádro X2 3600+ za stejnou cenu. Brzy má dojít k zlevnění Core 2 Duo a AMD budou muset jít s cenou X2 4x00 dolů. A kupovat nyní pro budoucnost, až budou programy, hry pro více jader? Až to za rok, dva bude ... tak za dnešní cenu dvoujádra bude čtyřjádro nebo vícejádro.
Odpovědět0  0
Bobek.Azbest | 27.3.20078:43
Já bych to neviděl jako záležitost marketingu, spoustě lidí se to prostě hodí ­- v práci bych už jednojádrový procesor nechtěl ani náhodou, na odezvě je to dost znát. A navíc ­- ten cenový rozdíl je vážně minimální.
Odpovědět0  0
Yaa | 2.4.200714:51
hadal bych se o tom ze se to neda vyuzit :­) pokud ba tom kompu njsou psany treba jen maily :­)­), ale nutny to samozrejme neni, ale ja osobne bych uz na jedno jadro nesel
Odpovědět0  0
Smajchlik2 (7) | 26.3.20078:53
Souhlasím, je to pěkný přehled a dobrá rada, co za momentální peníz koupit... ;­-)
Odpovědět0  0
Rimmerf | 26.3.20078:50
Článek je pěkně napsaný. Chválím autora. A co se týká desky Asus M2A­-MVP s chipsetem AMD X480 tak jsem s touhle deskou už necelých 14 dní velmi spokojen. Toho kdo se zajímá o taktování: Muj athlon x2 3600+ sem zatím zkoušel jen na 2200MHz, HT na 1100, a ram a­-data 667MHz CL5 sem dostal na CL4 732MHz. To s pamětma se mi zdá velmi slušný. Nebál bych se tvrdit, že procák na týhle desce dá 2,5GHz. Zkusím, napíšu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.